Amsterdam, Nederland

Het begin

26 januari 2018 - Amsterdam, Nederland

Hoi allemaal en welkom hier :)

Hier een korte introductie, op de komende maanden. Zoals jullie inmiddels misschien weten vertrek ik in April naar de Westelijke Jordaanoever. Daar ga ik helpen met het runnen van een lokaal skatepark, het opknappen wanneer nodig, en lesgeven aan kinderen. Wat er precies aan vooraf ging, en wat er gaat komen kan je hier volgen.

-> De organisatie heeft absoluut geen politieke insteek, wanneer er verwezen wordt naar 'Palestina' gaat het om de geografische regio. Ik ben mij er van bewust dat er verschillende benamingen zijn voor deze regio, maar heb er voor gekozen Palestina te handhaven omdat dit vanuit de organisatie ook wordt gedaan. De actie draait om het helpen van kinderen die opgroeien onder spanning van het conflict in Israel, dat is dan ook waar je aan meehelpt.

Voor meer informatie over het project kan je de website van SkatePal bekijken. --> http://www.skatepal.co.uk/#new-page-section Het is een geregistreerd goed doel (in Schotland) onder het nummer SC044815.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In december afgelopen jaar heb ik definitief besloten dat zodra alles rond is van mijn propedeuse sociaal pedagogische hulpverlening, ik begin met een studie op de universiteit. Dat houdt in dat ik het huidige schooljaar (2) niet in z'n geheel afmaak, en dus wat tijd over heb. Een week nadat ik die beslissing had gemaakt, kwam ik een advertentie van SkatePal tegen. Ze deden een oproep voor vrijwilligers die in 2018 willen helpen. Aangezien ik niet weer zomaar impulsief iets wilde gaan doen (ben ik dan eindelijk verstandig jongens?), besloot ik het op te slaan en er nog eens over na te denken.

In januari heb ik er nog wat meer over nagedacht, en het besproken met enkele vrienden, papa en mama en natuurlijk met Bruno. Ik besloot er werk van te maken en heb contact gelegd met de oprichter van de organisatie. Er waren nog wel enkele dingen waar ik benieuwd naar was. Zoals bijvoorbeeld de veiligheid in het gebied daar, het niveau van skateboarden (helaas kan je geen pro zijn in 7 maanden), en de kosten.

Charlie, de organisator van dit project antwoordde mij vrij snel en stelde mij gerust in al m'n vragen. Daarna heb ik mij ingeschreven en inmiddels ben ik officieel uitgenodigd om in April te komen naar Asira al-Shamaliya. Schermafbeelding 2018-01-19 om 15.37.32Asira is een dorp ten noorden van Nablus. Het is een veilig gebied, dus jullie hoeven niet bang te zijn dat ik niet meer terugkom :). Ik zal hier met ongeveer 8 andere internationale vrijwilligers het skatepark runnen, lesgeven en de omgeving verkennen. Ter plekke zijn appartementen geregeld voor de vrijwilligers waar we zullen verblijven gedurende onze vrijwilligersperiode. In een ander dorp "Jayyous" zal tegelijkertijd een andere groep vrijwilligers aan het werk zijn met wie we ook contact onderhouden.

Om deel te nemen aan de reis moet ik (minstens) 250 pond inleggen. Dit staat gelijk aan ongeveer €291. Als jullie daar aan mee willen helpen maak je mij en de organisatie hartstikke gelukkig! Je kan doneren via de volgende link: https://www.doneeractie.nl/vrijwilligersreis-bij-skatepal/-16468

Leuk dat je dit hebt gelezen, en de komende tijd zal ik iets verder uitbreiden over de organisatie, de omgeving, skateboarden en de activiteiten daar.

Tot ziens!