Drie weken voor vertrek

13 maart 2018 - Amsterdam, Nederland

Opeens komt de reis wel heel erg dichtbij. Grotendeels omdat het letterlijk nog maar 18 dagen is. Daarnaast zijn de belangrijkste voorbereidingen nu ook van start gegaan waardoor elke dag wel in teken staat van m'n trip. Kenmerkend zijn ook de zenuwen die met de dag erger worden, maar goed dat hoort er natuurlijk bij.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over de helft!

Momenteel ben ik hard aan het werk om het beoogde bedrag van €300 te verzamelen. Afgelopen weekend ben ik gestart met crowdfunding in het Skatepark NOORD Amsterdam. Met behulp van wat filmpjes op de achtergrond, een diashow, flyers en een ware 'moneymeter' kom ik in gesprek met de bezoekers van de skateboard lessen.

Skatepark Noord moneymeter

Afgelopen weekend heb ik hier zo'n €70 aan overgehouden, en de komende weekenden sta ik er weer. Het is enorm leuk om te merken dat mensen positief ontvangen, en naast de donaties ben ik ook gewoon blij met de leuke gesprekken die er uit volgen.

Daarnaast blijft de online donatiepagina natuurlijk ook bestaan. Deze gebruik ik voornamelijk om donaties te ontvangen via social media. Inmiddels heb ik hier €130. Dit bedrag wordt aan het einde van de donatieperiode automatisch naar mij overgeschreven. Het geld wat ik contant heb ontvangen staat hier echter niet op, omdat ik dit meteen in het speciale spaarrekening mapje voor de reis heb gezet.

Skateboard materiaal en bagage eisen

Van Omar (de opzichter in het skatepark bij Olympiaplein), begreep ik dat in het verleden vliegtuigmaatschappijen een regeling hadden voor de bagage van klanten die op vrijwilligersreis gingen. In het geval van een vrijwilligersreis zouden spullen die gerelateerd zijn aan het goede doel gratis meereizen. Tot mijn grote teleurstelling doen ze hier niet meer aan. :(

Tijdens m'n gesprekken met iedereen heb ik veel bruikbare tips gekregen. Maar blijkbaar is de simpelste manier de beste! In een telefoontje met Transavia over speciale sportuitrustingen en bagage, ben ik een stuk wijzer.  Ze vertelden dat ik voor zover het past, de spullen het beste als 'koffer' kan vervoeren bij m'n normale bagage. Zolang de afmetingen niet al te raar zijn, en het gewicht klopt, kan dit gewoon mee in het ruim.

Komende dagen even op zoek naar een grote tas, zodat het makkelijk als bundel mee te nemen is. Zeker op het moment dat ik vanaf Tel-Aviv nog een paar uur moet reizen naar locatie, is het wel fijn om niet met duizend losse dingen te lopen.

De Blog

In de weken tot vertrek, en tijdens mijn verblijf daar zal ik hier regelmatig updates geven over de dingen die ik mee maak. Ik moet nog even nadenken hoe ik het precies ga invullen. Er komen in ieder geval ook foto's en filmpjes online, zodat het niet alleen maar dit soort verhalen zijn haha. Hopelijk kan ik het voor iedereen een beetje interessant houden :)

Aangezien ik de mailinglist nog niet heb ingevuld, en het bestaan van de blog nauwelijks gedeeld heb, betwijfel ik of dit al gelezen wordt. Mocht het wel zo zijn hoop ik dat je terugkomt op de website!

1. Martine:
    22 maart 2018
    Leuk om te lezen, Nan! Al je overwegingen, en je voorbereidingen. En je veiligheidsblog voor een bezorgde mama, 😁👍
  2. Anne:
    23 maart 2018
    Heeey Nan veeel plezier je monstertje